20090803 01:36

Kısa Dönem Askerlik

Sevgili askere gidecek kısa dönem arkadaşlar,
Herkes konuşur eder bu konularda. Herkesin de bir bildiği vardır, doğrudur. 12 Ağustos 2008'ta giden, 17 Ocak 2009'da gelen biri olarak işinize yarar dediklerimi yazıyorum. Kısa dönem olmanız durumunda bunlar geçerli, aksi takdirde asteğmenlik için bilgim yok.

Gidiş dönüş tarihleri:
Askerlik süreniz 5 ay 5 gündür. 5 ay direk hesaplanıır, ayların kaç çektiğine bakılmaz. Ağustos ve Aralık 31 çektiğinden, Şubat da olmadığından diğer tertiplere göre daha fazla askerlik yaparsınız. 12 gün izin hakkınız vardır. Ama ameliyat falan olursanız 20 günden fazla istirahatlerde hava değişimi alırsınız, evde yatarsınız askerlikten sayılır.

Götürülecekler:
Burada söyleyeceklerimin hepsi bir aylık. Çünkü bir ay boyunca hiç çarşıya çıkmayacaksınız. Çarşıya çıkan eski askerlere aldırabilirsiniz ama garantiye almak tabii ki çok daha iyi. 1 ay sonra yemin töreniniz olacak ve o haftasonu çarşınız olacak. Aileniz de gelirken getirebilir, siz çarşıdan da alabilirsiniz, eksikleri tespit edip. Ama ilk bir ay götürdüklerinizlesiniz. Bölükte kantin, market gibi yerler olabilir. Ama olmayadabilir. Bölük size bunları veredebilir(Eşofman, terlik vs) ama bunları ne zaman verir, verir mi? O yüzden arkadaşlar mümkünse alın gidin. Oraya bırakmayın.

*Kendine bağlı.
#Alsanız iyi olur.

> Havlu-Banyo sonrası (Karacılar için açık mavi olursa iyi olur, bazı birliklerde önemli oluyor)
> Şampuan
> Sabun, #Sabun Kutusu
> Kese/Lif
> Traş Köpüğü, Traş havlusu, Jilet, *Traj sonrası bakım kremi,vs
> Traş asker çantası
> Tırnak makası
> Bol miktarda asker çorabı (*10-15) (Yıkamak sorun olabilir bazı yerlerde, siz alın bool beni dinleyin)(*Yazın gideceğiniz için ona göre alın, bunların kaliteli olanları var thermoform diyorlar paranıza kıyın birkaç tane kaliteli alın)
> Bol miktarda asker atleti (*10-15) (Yıkamak sorun olabilir bazı yerlerde, siz alın bool beni dinleyin)
> Bol miktarda asker donu (*10-15) (Yıkamak sorun olabilir bazı yerlerde, siz alın bool beni dinleyin)
> Vatka, evet evet vatka :) (Bana giderken al demişlerdi 4 tane alarak gittim hayatımı kurtardı. Verdikleri botlar inanılmaz vurabiliyor. Ve sana bot vurdu geç dinlen demiyorlar. Giyerken vuran yere koyuyorsun vurması sıfıra iniyor.)
> Pijama / Eşofman Altı / Şort
> Tişört / Eşofman üstü (Gideceğiniz yere göre Hırka/Kazak)
> Terlik
> 2 Adet küçük kilit (Biri izin verirlerse dolabınız için, diğeri size yeni verilen botlarınızı örneğin 13 aydır askerlik yapan elemanlardan korumak için)
> Söylediklerimi alıp giderseniz en fazla 250TL para ve banka kartınız
> Telefon kartı, ya da ankesörlülerde artık kredi kartıyla konuşulduğundan kredi kartı
> Arama ihtimaliniz olabilecek kişilerin numaralarının yazılı olduğu liste

> #İğne-iplik
> #Kolonyalı mendil

> *Dudak koruyucu (Hayatımda hiç kullanmamıştım. Dudaklarımız sıcaktan ve tozdan artık çatlamış yara oluyordu, çarşıya çıkan elemanlara aldırdım iki gün bunu kullandım geçti. Ruj gibi birşey bu:) )
> *Ayakkabı boyası (Başlıca malzemeniz olduğundan, orada mutlaka temin edecekler size, ama olması avantaj olur)
> *Kalem/Kağıt
> *Pişik Kremi
> *Pudra

Zorlanır mıyım? Nöbet tutuluyor mu? Direk Yazıcı mı yaparlar? Oradaki askerler destek mi köstek mi? Silahla atış yapar mıyım? Yatar yatar gelir miyim? Ortamım iyi olur mu? Kilo alır mıyım verir miyim? Evci var mı? Çarşı haftada iki mi, bir mi, iki haftada bir mi? Pişman olur muyum? Gözümde büyütüyor muyum? Hiç gitmesem mi? Unutulmaz arkadaşlığım olur mu? Sürünme, mekik, şınav var mı? Hayatımın en güzel günlerini mi geçireceğim? Hayatımın en kötü günlerini mi geçireceğim?
TAMAMEN gideceğin yere göre (coğrafya değil, askeri sistem) ve oradaki komutanların kararlarına göre DEĞİŞİR.

Bazı işlerden anladğımı gururla bol bol üstlerime farkettirip gözlerine gireyim mi?
Hayır. Şunu öğrendim, ne kadar çok işten anlarsan o kadar iş yaparsın. Mesela berber atıyorum. Gündüz berberlik gece yatıyor. Çocuğun terzilikten anladığını öğrendikleri anda terzi yedeği oluyor. Gündüzleri berberlik geceleri terzinin işleri yoğunken terzilik yapıyor. Oysa hiç bunu söylememliydi.

Mesela ben gittim matematikçiyim diye Nöbet yazıcısı oldum. Bilgisayardan anladığımı farkettirdiğim için, bölükteki 22 bilgisayarın aptal tüm sorunlarıyla ben uğraştım. "Abi bilgisayarla uğraşmak ne güzel" gibi gelebilir. Normal göreviniz devam ederken ne gerek var???? Diyalog:
- Hüseyin'i çağırın!
(Nöbet muhabbetlerinde kafayı yemiştir, yetiştiremiyordur sıkışıktır, streslidir, gider)
- Emredin komutanım!
- Yazıcı çalışmıyor. Anlıyormuşsun sen. Yap!
- Emredersiniz komutanım!
(Bakılır edilir, printer bozulmuştur. Servise gitmesi gereklidir.)
- Komutanım bozulmuş, iç mekanizmasında sorun var algılaması cart curt... Servise haber verilmesi lazım, kontrol ettim garantili.
- Bunları çıkartmam lazım benim bugün. Yap!
- Komutanım benim yapmam mümkün değil ama şurada şuradaki takımın yazıcısını takabiliriz.
- Getir tak!
(##Komutanım getiremem. Bu iş de mi benim ya, gönder iki asker getirsin. Zaten nöbetleri yetiştiremedim mahvoldum, gidemem komutanım. Anlamaz olaydım bilgisayar işinden lanet olsun.## diyemez.)
- Emredersiniz komutanım.

Ancak bu örneğin aksine öyle bir durum vardır ki, atıyorum depo sorumluluğu vs.. Görmüşsünüzdür 1 aydır adam tamamen yatıyordur. O ayrılıyorken yerine geçmek için her türlü taklayı atabilirsiniz.

Uzman Çavuşlar, Subaylar, Erler, Çavuşlar vs. nasıl davranmalıyım?
Siz: Yemin törenine kadar oranın en yeni gelen ve en alt seviye askerisinizdir. Sonra onbaşı sonra da çavuş olursunuz. Çavuşluk çok çok önemli bir rütbedir. Uzun dönem çavuşlar askerler üzerinde otorite sahibidir. Ve askerler onlara saygı duyarlar. Siz çavuş olunca askeri anlamda böyle bir saygı görmezsiniz, ama rütbeniz yeter.

Uzun Dönem Erler: Yemin törenine kadar ersiniz. O dönemde akıllı askerler size saygı duyarlar. Mal olanları bulaşabilirler. Kısa süre sonra onların çavuşu olacağınızdan çok fazla samimi olmayınız. Ama size tabii ki gıcık da olmasınlar. Gariban olanlarına yardımcı olmak insanın zaten içinden geliyor. Bir bardak çay için parası olmayan ve içemeyen askerler var. Size genelde hocam veya abi diye hitab ederler.

Uzun Dönem Çavuşlar: Olay bunlardır. Askerlerin kendi arasındaki sorunları bunlar çözer. Kendileri de aynı askerdir ama bunlar 3 aylık acemiliklerinde çok çok eziyet çekmişlerdir çavuş olmak için. Dolayısıyla bunu kullanırlar. Bölüğü ve oradaki sistemi iyi bilirler. Bunlarla zıtlaşmayın. Özellikle siz de çavuş olana kadar. Yaptırımları vardır üstünüz olduğu için. Çavuş olmuş bir çoban kardeşimiz size emir verebilir. Bu çavuşlarla ilgili olarak; bu kadar mal birisine yaşıtları tarafından böylesine saygının duyulduğunu görürseniz şaşırabilirsiniz. Not: Kişisel hiçbir emire kesinlikle uymayın. (Ör: Çoraplarımı yıka)

Uzman Çavuş: Size saygı duyarlar ama içten içe de askerlik bizim işimiz derler gıcık olurlar. Ben adam gibisine rastlamadım 7 tane vardı. Hepsi ayrı arızaydı. Bunları idare edin. Komutanım falan deyin saygı duyuyormuş gibi falan yapın sizi severler. He iyi bir insana denk gelirseniz de muhabbet edin tabii ki, asker ocağı burası zaten herkesle derttaşsınız.

Sizden Önceki Kısa Dönemler: Bunlarla yaklaşık 25 gün birlikte askerlik yaparsınız. Çok çok faydalanmaya bakın. Onların o bölüğe bakışını ve düşüneclerini hiçbir yerde bulamazsınız. Bizim bölükte bir gelenek vardı kısa dönemler hep bir sonrakilere çok aşırı iyi davranıyor yardımcı oluyor yol gösteriyorlardı. Umarım öyle olur. Sonuçta seninle aynı pencereden bakan bir adam. Bunlarla samimi olup, hatta görevi iyi, rahat olan bir tanesinin yerine geçmeye çalışabilirsiniz. Çünkü genelde gidenlerin bölgelerine gelenler geçer.

Asteğmen: Adamına göre değişir, sonuçta biz de olabiliriz öyle düşünün. Kafalarsanız ve rütbesini aleyhinize kullanmamasını sağlarsanız iyi olur. Hele bir de rütbesini sizin lehinize kullanmasını sağlarsanız, harika olur.

Astsubay: Bu adamlarda da düzgünü azdır. Bunlar tam anlamıyla askeriyenin kaşarıdırlar. Zaten komutanlarınızdır, emirlerine uyarsanız sorun olmaz.

Subay: Muhatap olduğunuz, konuşabildiğiniz, beraber çalışabildiğiniz bir göreviniz varsa şanslısınızdır, sizi sever. Bölükteki herkes de olumlu yönde size farklı davranır. Aklı başında adamlardır.


Arkadaşlarım, kardeşlerim. Bunların dışında her türlü sorunuzu lütfen sorun. Cevaplamaktan keyif duyarım.
1 günün, bir çarşının o kadar önemli olduğunu, ve gün saymanın da nasıl kaçınılmaz olduğunu insan orada anlıyor.
Allah o hevesle iştahla saydığınız günleri hayırlısıyla rahatça geçirsin.
Kendinize iyi bakın.

Etiketler: , ,

0 Comments:

Yorum Gönder

Links to this post:

Bağlantı Oluştur

<< Home